بهترین منبع آموزشی

۱۴ دلیل کاهش ترافیک سایت وردپرسی را بشناسید

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۱۲ ق.ظ

 

برای هر کسب و کار آنلاینی، ترافیک وبسایت مهم است. هرچه بازدید کننده‌ی بیشتری داشته باشید، فرصت‌های بیشتری برای شناختن تجارت خود و فروش خدمات و محصولات خود دارید. حال اگر افت ترافیک داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ افت ترافیک موتورهای جستجو برای سایت‌ها یک فاجعه است. تقریبا اکثر مدیران وبسایت‌های نوپا به دلیل نبود اطلاعات کافی در مورد عوامل کاهش ترافیک سایت وردپرسی با این فاجعه رو به رو خواهند شد. حال برای رفع این مشکل با این مقاله همراه ما باشید...

 

کاهش ترافیک در وردپرس

 

گاهی یک سری عوامل باعث کاهش ترافیک سایت وردپرسی می‌شود که شاید تا به حال به آن توجه نکرده باشید. چنانچه سایت شما با کاهش ترافیک مواجه شده است، لازم است برای رفع این مشکل ۱۴ دلیل کاهش ترافیک سایت وردپرسی را بشناسید و هرکدام را بهینه و مدیریت نمایید.

 

1- ترافیک بیش از ظرفیت سرور

 

معمولا هنگامی که ترافیک وبسایت بالا می‌رود، سایت‌ با کاهش ترافیک رو به رو خواهند شد. درست زمانی که به موفقیت نزدیک می‌شوید. این مشکل ممکن است از هاستینگ شما باشد. یعنی اگر ترافیک سایت از میزان ترافیکی که سرویس هاستینگ برای سایت شما مشخص کرده است بیشتر باشد، هاستینگ شما توانایی پاسخگویی به تقاضای این تعداد بازدید را ندارد. پس چه اتفاقی ممکن است برای سایت شما بیفتد؟

 

  • ممکن است بازدید سایت کاهش یابد
  • ممکن است نمایش صفحات وب­سایت­ به کلی متوقف شود

 

سعی کنید از شرکت‌های معتبر هاست خود را تهیه کنید تا در چنین مواقعی بتواند این ترافیک‌ها و مشکلات را کنترل کنند.

 

 

2- سرعت کند بارگذاری صفحات

 

ما مقاله‌های زیادی را به افزایش سرعت وبسایت اختصاص داده‌ایم. به این دلیل که کند بودن سرعت بارگذاری وبسایت نتیجه‌ی وحشتناکی به بار خواهد آورد. تصور کنید که کاربری از صفحه سایت شما دیدن کند، با وجود سایت‌های زیادی که وجود دارد فکر می‌کنید چقدر منتظر باز شدن سایت شما بمانند؟ هیچ کاربری بیشتر از ۳ ثانیه منتظر لود شدن یک صفحه نمی‌ماند. پس قطعا سایت شما را رها می‌کنند و سراغ رقیبان شما می‌روند. این روند به شدت باعث کاهش ترافیک در وردپرس شما می‌شود. سایت‌های زیادی مانند: Gtmetrix.com برای بررسی سرعت سایت شما وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن سرعت سایت خود را مشاهده کنید و بهبود ببخشید.

 

 

3- رقابت در زمینه کاری شما

 

شاید نحوه فعالیت شما مشکلی نداشته باشد، اما باز در نتایج جستجو در سطح پایین باشید و ترافیک خیلی کمی جذب کنید. برای اینکه کمبود ترافیک نداشته باشید و کاربران شما را پیدا کنند، باید بهتر از رقبای خود فعالیت کنید. برای این منظور لازم است محتوای طولانی‌تر از رقبا، چگالی کلمه کلیدی کمتر، تعداد تصاویر بیشتر و بسیاری موارد دیگر را در سایت خود رعایت کنید. تا زمانی که بهتر از رقبا نباشید نمی‌توانید موفق شوید و همیشه با کاهش ترافیک سایت رو به رو هستید.

 

گوگل کروم ابزاری به نام seoquake برای تحلیل رقبا دارد که می‌توانید آن را دانلود و به کروم خود اضافه کنید و با استفاده از آن طول محتوا، چگالی کلمه کلیدی و تعداد بک لینک و ... که سایت‌های دیگر در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند را بررسی کنید و بهتر از آنان فعالیت کنید.

 

 

 

 

ادامه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی